Ansiktsblind?

Igår, eller var det i förrgår, träffade jag en människa av en slump i stallet, sådär som man träffar främlingar, hon var där för att kolla, eventuellt hyra plats, och jag hade NH-lektion. Jag log, tänkte att jag hade sett henne förut, log därför lite till, och sa hej. Sedan sa jag inget mer. Jag gick rentav därifrån och fortsatte med mitt, hon hade redan en guide. Senare frågade jag min mor, som fått en ordentlig presentation, om hon hade någon aning om vem den lilla rödhåriga tjejen var. "Neeej", svarar min mor, "det var hon som hette Annie, men mer än så vet jag inte." "Jag tror att jag har haft henne i seglarskola eller nått, jag kände igen henne", sa jag, och fortsatte grubbla. Det tog närmare en halvtimme att komma på att hon nog gick i min klass på gymnasiet. I två år. För bara två år sedan. Pinsam historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0