Bloggträsket

Det är där jag har hamnat. Jag försökte desperat intala mig själv att det inte hade något att göra med en hemlig törst efter mina egna femton minuter i rampljuset, men fick ge upp den svåra inre debatten efter att ha överbevisat mig själv. Det vore helt värdelöst att ha en blogg som ingen läste.

Anledningen till att börja blogga just idag är att jag just idag har gjort något helt galet. Något som betecknar början på en resa, skulle man kunna säga. Jag har tecknat en hemförsäkring. En alldeles egen försäkring för mig och mitt lösöre på Källstavägen i Sollefteå, där jag från och med den 28de har mitt officiella hem. Det har jag nämligen också gjort, jag har anmält en definitiv adressändring. Jag har aldrig kännt mig så vuxen i hela mitt liv, och dessutom fick jag möjlighet att telefon-flirta lite med killen på If som jag köpte försäkringen av, och som av en händelse hade en kompis som ska läsa IKK med mig till hösten.

Det har varit en bra dag. Många vuxenpoäng, ett försiktigt socailt-liv-poäng (konversationen avsultades med "jag kommer nog att dra upp till Sollefteå och hälsa på nått..."), och en sprillans ny, alldeles egen 15-minutes-of-fame-blogg.

Sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0