Oh Captian, My Captian

Jag gråter. Jag gråter ganska ofta, men just nu är det värre än vanligt. Döda poeters sällskap, Det är allt jag säger. Om ni inte vet varför det får mig att gråta saknar ni antingen grundläggande mänsklig känslighet, eller har inte sett filmen, vilket är en synd i sig. Så idag citerar jag Henry David Thoreau:

I went to the woods becuase I wanted to live deliberately
I wanted to live deep and suck out all marrow of life, to put to rout all that was not life
And not, when I had come to die, discover that I had no lived.

Det kan vara så att Mr Thoreau faktisk är felciterad här ovan. Jag har faktsitk blivit undervisad om just det här citatet en gång, men jag minns aboslut inte den exakta ordföljden. På  nätet hittar jag även denna version:

I went to the woods becuase I wished to live deliberately
To front only the essential facts of life and see if I could not learn what it had to teach
And not, when I came to die, discover that I had not lived.

Vara som det vill med det, jag gillar den översta versionen bättre.

Kommentarer
Postat av: petra

alltså stella..den filmen är kass vad du än säger.

2008-08-25 @ 17:47:41
Postat av: Stella

Verkligen inte!! I heart it.

2008-08-26 @ 09:43:29
URL: http://jiaqi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0