Simultankapacitet

En hjärnhalva pratar med Devin över gtalk, en annan flyttstädar mitt rum. Ingen hjärnhalva alls håller koll på äggen som jag satt på kokning till lunch. När jag rusar genom köket på jakt efter en låda att stoppa smycken i hör jag äggen hoppa i kastrullen, och har inte den blekaste aning om hur länge det var sedan jag satte på dem. Jag tar av dem fortare är du hinner säga "sönderkokt", och spolar med kallt vatten. När jag sedan nackar ett ägg och öppnar det är det perfekt. Vitan är fast, gulan krämig. Min lunch blir en kaviarmacka i en klass för sig, och eftermiddagen är räddad.

Kommentarer
Postat av: tove

haha stel, va kul att du har länk till spray date! lååååååål :P

2008-08-23 @ 12:04:20
Postat av: Petra

bra att du skaffat blogg! nu har jag ännu mer att läsa. så när e du hemma igen? så vi kan planera en utgång menar jag.

2008-08-23 @ 14:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0