Hem

Hem är ganska odefinierbart, men en sak som är hemma är när sex personer pratar alldeles för högt i munnen på varandra kring ett matbord i en villa i Grisslehamn. En annan sak som är hemma är, märker jag till min förvåning, när solen spelar i mina röda glasljusstakar i studentrummet i Sollefteå. Då är det inte konstigt att det är mysigt att vara hemma, och att jag samtidigt tycker att det ska bli skönt att komma hem igen.

Den här gången följer mina myskläder och mina notpärmar med till Sollefteå, och det blir därmed lite mera hemma, medan villan i Grisslehamn känns lite kalare, tommare. Å andra sidan promenerar jag imorgon längs havet, och utan det är jag nog aldrig riktigt riktig. Kluven, kanske är ett passande ord?

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0