Hurt

Och inte som i engelskans sårad, inte i närheten, bara sjukt hurtig. Det blev sent igår, tre-halv-fyra kom jag i säng, och nu har jag redan hunnit vakna, äta frukost, diska och gå på morgonpromenad. Jag rynkar på näsan och undrar om jag är riktigt frisk.

Till er som känner mig och har vistats mycket i min närhet måste jag bara berätta att jag fick kommentaren "Tjitt, jag trodde inte att det kunde vara STÖKIGT hemma hos Stella! Jag är positivt överaskad!" igår. Lål, säger jag bara. Vad är det hos mig som gör att folk tror att jag är pedant, fyrkantig och helt kompromisslös? (Kan det vara för att jag är en självsäker besserwisser som alltid skriker högst och pluggar mest, lål?)

Spårad fest gör mig glad att jag inte dricker så mycket, eftermys med nyktra vänner gör mig glad åt livet. Det har varit en fantastisk vecka, massor av spontanmys, massor av gemenskap.

I eftermiddag åker vi till Gävle för att göra reklam för Unicef på IKEA, kommer hem på söndag. Och just den här gången känns det inte alls speciellt skönt att komma bort.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag dricker så mkt.

2008-11-22 @ 14:04:15
Postat av: Stella

Och jag gillar dig precis lika mycket ändå =D.

2008-11-23 @ 23:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0