Lava, magma och atlaskotor

Vi spelade TP igår. Enligt facit är lava flytande bergsmassa under jorden, och magma det som kommer ut ur vulkaner. Det är fel. Alla som spelade visste att det var fel, ändå fick jag fel för mitt korrekta svar, såklart, man måste ju spela efter reglerna. Nästa liknande fråga var "vad heter människans sista halskota". Jag svarade spontant atlaskotan, och insåg sedan att den ju är först, inte sist. Så då visste jag inte, och svarade jag vet inte. Svaret var atlaskotan. Först och sist är subjektivt. Lite senare blev jag tillfrågad vilket instrument italienaren Christofori uppfunnit. Jag har en sång på min dator som heter Christophori's Dream, ett pianostycke, så jag tänkte att det måste ju vara ett klaviatur. Men knappast pianot väl, den uppfinnaren borde man ju ha koll på? Svarar cembalo. Svaret? Piano. Det var inte min kväll, den här veckan heller.

Kramar

Ps. Ytterligare en fråga som restes är var går gränsen för Europa? Det är något att fundera på. Och något man borde kunna när man pluggar internationella relationer =P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0