Mulad

Klockan halv tolv i går kväll hade jag snö överallt. Innanför kragen, mellan tårna, i knävecken, bakom öronen, på glasögonen. Men det hade alla andra också, så det gjorde inte så mycket. Speciellt inte som vi anordnade ett försoningsmöte mellan de stridande parterna som inkluderade hemlagad varm choklad. Hur mycket bättre kan man ha det?

Idag ska jag iväg till badhuset och vara behjälplig med simundervisning för en grupp nyanlända tjejer. Om det går bra, vilket jag hoppas och tror, så blir det mitt nya lilla söndagsnöje. Fantastiskt, jag har till och med köpt en ny baddräkt. Det hade jag behövt göra ändå, men processen påskyndades nu en aning.

Livet är gott, jag njuter av att vara.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Men det intressanta är ju om alla de som du mulade också kallar det för att mula? Smålänningen jag hade sa myllra, gävlebon till mor jag har säger pula. Dialekter är underbart!

2008-11-16 @ 18:17:58
URL: http://fredriklundebring.blogspot.com
Postat av: Stella

Och det gjorde de inte, det var åtminstone en person som sa pulat! Men jag har en kompis som var med som har bott i Norge, så det där med pula var inte så bra kanske....

2008-11-17 @ 21:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0