Lingonbröd

Jag har tänkt på att det är ganska synd om de fyra tappra själar som är inne och ser efter om jag har skrivit något nytt i stort sett varenda dag. Det måste nästan vara så att det är samma fyra människor varje dag, för det är inte så många fler än så som läser den här bloggen, och jag räknar med att några av dem som läser bevakar den, så att de slipper kolla så ofta... Men de stackars fyra själar som håller uppe statistiken även de långa perioder när jag inte skriver ett enda ord, dem är det synd om. Nu har jag tipsat dem också om att man kan bevaka, det skulle jag inte ha gjort.

Jag har precis bakat tre grova lingonbröd. Det har jag aldrig gjort förut, men de blev hela fantastiskt goda. Vi har lämnat in vårt stora grupparbete idag, och jag behövde ägna mig åt något långsamt. Då är matlagning och bak nästan det absolut bästa man kan göra. Lovisa och jag lagade potatis-och purjolökssoppa också. Jag ska bli Slow food-anhängare på riktigt tror jag, typ börja gå på slow food-mässor och sånt. Vi ses där.


Kommentarer
Postat av: tove

haha, jag är nog en av dem som kollar. men det är ju trevligare att gå in lyckligt ovetandes än att bevaka. tycker jag iaf :)



men lingonbröd låter fett gott! gör mer sånt!

2008-10-28 @ 18:01:24
Postat av: Marlene

Bevaka måste räknas som fusk.



och åh nej. inte bara slow food-mässor. då kommer vi Aldrig träffas.

2008-10-29 @ 16:17:35
Postat av: Fredrik

Jag är nog också en i kvartetten! :)

Men bevaka, hm, på min blogg är det meningen att jag ska se ditt senaste inlägg, men det gör jag inte alltid, så det är en lam bevakning. Jag klickar in ändå!



Potatis och purjolökssoppa är grymt gott!

2008-10-29 @ 20:49:18
URL: http://fredriklundebring.blogspot.com
Postat av: Stella

Ni är då för söta! Puss

2008-10-29 @ 23:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0