Grym på nått

Alltså, det är bra att vara grym på nått. Det vore till exempel koolt att vara grym på något instrument eller på att sjunga, och det vore tjufft att vara grym på någon häftig sport, gärna något extremt i stil med snowboard eller glidflygning. Men jag är faktsikt grym på en sak: Jag är grym på att plugga. Det är inte så koolt, inte så tjufft, ger inte så många statuspoäng, men tusan så glad jag är över det just nu. Så skönt det är att förstå alla svåra termer i kurslitteraturen, så skönt att ha förmågan att koncentera mig en hel dag och få en uppgift färdig, vare sig jag tycker att det är roligt eller inte. Nej, jag skryter inte, inom de flesta områden är jag en medelmåtta, och inom de områden människor blir imponerade av, typ praktiska grejer som idrott, är jag rentutav en klumpedunsa. Men för en gångs skull är jag just nu glad och stolt över just min förmåga, och det är rätt skönt.

Kram på er allihop, gonatt

Ps. Tack Fredrik och Tove för hjälpen med terminologin igår, det var mkt upplysande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0