Inte ensam blåst, och bamse

Jag vill bara meddela att historien om filformat har blivit till en föjletong i mitt liv. I alla gurpper jag berättat historien (iofs inte ås många) har det funnits åtminstone en till stackare som haft mitt problem, och som därför varit djupt tacksamma att få höra hur enkel lösningen i själva verket är. Poäng till mig.

Vi utvecklade igår en analysmodell för det internationella samspelet som grundade sig på figurer i Bamse, som jag tänkte att jag skulle dra här och få alla att skratta. Jag skrev ner alltihop, men sedan när jag läste vad jag hade skrivit kände jag mig så sjukt nördig att jag tog bort hela stycket. Vi skrattade iofs som dårar när vi pratde om det, men jag har en stark, ganska obehaglig känsla att det inte skulle gå hem hos allmänheten. Jag undrar om alla studenter bli såhär sukt insnöade...?

Igår såg jag och Anders på Wall-E. Den är bra, se den om ni inte har gjort det. Sensmoralen blir kanske lite väl uppenbar ibland, inte riktigt en tänkfilm, men det är ju trots allt en barnfilm, så det är okej. Den är söt, och viktig, tror jag.... Och tyvärr inte helt orealistisk.

Nu ska jag läsa mer om lite mera konventionella, allmänt accepterade analysmodeller för internationella relationer. Vi ses sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0