Interdependens

Interdependens, konstruktivism, realism, världdsamhälle kontra världssystem, marxistisk teori applicerad på internationella relationer, vad är krig? vad är fred? positiv fred, negativ fred, samband-orsak-verkan.

Det skulle kunna vara en modernistisk dikt, men är istället utdrag ur mina plugganteckningar. Jag sitter och läser på till första föreläsningarna, som råkar vara imorgon. Approximativt tusen ord som jag itet hört sedan SamC på gymnasiet, och lika många till som jag aldrig hört överhuvudtaget. Jag erkänner att huvudet snurrar, värker och snart ger upp, men det är galet skönt att ha en utmaning framför mig igen. Åh vad jag har saknat det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0