Inte så smart som jag tror

Alltså, jag har hur länge som helst slagits med problemet att mitt filformat i vista inte går att öppna på andra datorer. I Barcelona skickade jag alla mina arbeten per e-mail till karin, klistrade in dem i ett nytt dokument och sparade om dem på hennes dator och sedan på mitt USB-minne för att kunna skriva ut dem på internet-caféerna. Idag har jag lärt mig att när man trycker "spara som" i Works i Vista finns det en rullmeny där man kan välja precis vilket format man vill spara sin fil i. Om det finns en enda människa därute som inte redan visste det förutom jag så kan jag tala om att det tar cirka två sekunder längre än att bara klicka okej, och plötsligt kan man öppna filen på alla XP-datorer som finns. Det är fantastiskt hur glad man kan bli över något så litet, och hur dum man kan känna sig när ens egna stora problem visar sig väldigt små i verkligheten.

Godnatt!

/En glad skit


Kommentarer
Postat av: tove

stel, om du hade frågat hade jag kunnat berätta det för rätt länge sen :P

2008-09-09 @ 09:21:09
Postat av: stella

joo, alltså, jag inser det.. jag hade också kunnat fråga min mor, min far, vilken som helst av mina bröder, och troligtvis också min lillasyster. Men det är ju faktiskt ingen mening med att vara ledsen för det nu, bättre då att skratta åt sig =).

2008-09-09 @ 10:11:50
Postat av: Fredrik

Men jag som är ny vistaanvändare blev glad över denna revolutionerande nyhet! :D

2008-09-09 @ 18:07:58
Postat av: Marlene

hahahahahahahahahahahahaha

2008-09-09 @ 20:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0