Turbulent

Jag är en väldigt introvert människa. Med introvert menas inte att man är blyg eller inte pratar eller inte tycker om sociala sammanhang, utan att man hämtar sin energi från sig själv och sin egentid. Motsatsen extrovert betyder alltså att man får energi av att träffa människor och vara social. De här fyra första veckorna i Sollefteå har varit fantastiska. Jag har träffat så mycket människor, lärt mig så mycket, haft så roligt som jag inte har haft på år och dag. 

I söndags tog det stopp. Alla varningsklockor samtidigt började tjuta och blinka. "OBS! Social overload!" Jag blev irriterad och trött och kände mig ensam och ledsen mitt i allt det roliga. Då finns det bara en lösning: Egentid. Så jag har ägnat flera timmar varje dag sedan dess åt bara mig själv. Läst böcker, skrivit dagbok, ibland, och ganska sparsamt, pratat med vänner hemifrån.

Poängen är att det är viktigt att vara självisk ibland. Viktigt att bara strunta i allt annat och ta hand om sig själv. Inget plugg, om det är tungt, inga vänner, om man är som jag. Bara själavård. Det finns inga ursäkter för att inte ta hand om sig själv, ingenting annat får gå före det. Nu är jag tillbaka med lika mycket livslust och energi som vanligt, och planerar för en fantastisk helg med dans och I-dag och allt möjligt annat roligt när Tove kommer imorgon.

Toooove, välkommen till Norrland!!

Kramar


Kommentarer
Postat av: tove

taaaaaack :D

det kommer bli grymt! ska bli så kul att träffa dig o alla andra :)

2008-09-24 @ 12:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0