En strof

And on the first day of spring the snow falls back into the sky,
leaving the trees gnarled and naked.

Jag har fastnat på en strof.. Jag gillar den.. Den beskriver så bra hur våren kom hit till Sollefteå, en dag var den bara här, snön var borta, träden och fjolårsgräset låg sårbart nakna i solen. Så jag gillar strofen.. Men jag vet inte var jag ska göra med den. Den skulle kunna avsluta en text av något slag... Eller påbörja.. Den är vacker ensam, men känns lösryckt.... Och jag hittar inte resten av texten. Den flyger i cirklar kring huvudet på mig, kommer nära, viker undan, och vägrar landa. Det är fruktansvärt frustrerande.

För övrigt sitter jag och stirrar på ordet strof. Det ser ju alldeles fantastiskt konstigt ut i skrift, det har jag aldrig tänkt på förut. Visst skriver man strof? Det går ju inte att lägga till ett extra f, då blir det ännu konstigare, och det kan ju knappast heta stråf? Om jag hade ork skulle jag slå upp det, men det har jag inte jag är lat =). Har redan varit uppe i fyra timmar, sprungit, styrketränat, ätit frukost, duschat... Jag älskar tidiga mornar, när resten av världen fortfarande sover, solen är sådär intensivt glittrande som den bara är just då, och nattfukten hänger kvar i luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0