Lite fniss och lite eftertanke

Lite fniss: Lördag kväll. Man borde väl ha gjort något häftigt, rebelliskt, och lite galet, men det hände inte. Istället satt vi uppe hos Tone i timtal och drack vin, åt choklad och pizza, och snackade tyyyypiskt tjejsnack! Det var trevligt. Alldeles fantastiskt trevligt, faktiskt, det kändes som om vi behövde det =). Det har blivit lite för lite av vår lilla trio på sista tiden, och det är ju så roligt att bara få vara galet tjejig ibland! Tissla och tassla om relationer, smink och sex, dricka precis så mycket vin att man fnittrar lite mer än vanligt, och frossa i choklad och hjärtats innersta hemligheter. Visst känner man sig som sexton, men det får man ibland =D.

Lite eftertanke: Ärlighet varar trots allt längst. Jag respekterar och beundrar människor som är ärliga även när det riskerar att missgynna dem själva eller skapa konflikter. Och jag litar på och känner mig trygg tillsammans med någon jag vet är rak mot mig, oavsett premisserna. Ibland ligger "längst" väldigt långt fram i tiden, men förr eller senare når man dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0