Älskade Sollet!

Så var vi här igen. Allt är precis som vanligt, och allt är helt annorlunda. Nya människor, nya kurser, nya föreläsningar, och ny föreläsningssal. Samma hus, samma rum, samma klass, samma stämning. Det är alldeles fantastiskt att vara tillbaka!

Två bra saker har hänt idag:

Jag har pratat med Cristina i telefon, vilket var jättekul!! Det är heltråkigt att hon inte är kvar längre, men det var roligt att ha första kontakten efter sommarn, då vet man ju liksom att man inte bara kommer att släppa varandra. Dessutom var det roligt att prata spanska en stund, jag saknar det redan.

Jag har träffat en av mina simelever, och hon var jättepeppad på att börja igen och undrade när det skulle ske coh verkade lite besviken när jag sa "om tre veckor eller så", dvs efter insparken, ingen idé att göra något innan dess. Sedan ringde en annan av tjejerna för att fråga precis samma sak och tyckte att vi borde börja SNART! Det ska bli roligt att komma igång igen, och det är roligt att tjejerna också är peppade. jag tror på ett bra simskoleår =).

Annars är det inspark, dekorering (har äntligen köpt tyg för att klä in min garderob, fixat nya köksgardiner, osv,) vågbrist och kabelbrist som sammanfattar min vardag. Vill ha en köksvåg, för mjöl och sånt för att kunna baka, och har glömt min datorkabel i Grisslehamn. Jobbigt läge, men det löser sig väl i sinom tid. Det fanns en våg på skattis, det kanske blir den imorrn... Och ska messa mor och be henne skicka min kabel, också imorrn, tror jag. Eller köpa en ny, det borde inte vara tokdyrt.

Sovdags, kanske... natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0