Lycka

Jag vaknade i förmiddags. Kokade ägg och gjorde en knäckemacka med ost, hällde upp te. Lycka är att kunna laga precis den frukost man är sugen på, att inte längta efter något som är helt utom räckhåll.

Tittade ut genom fönstret. Strålande sol, styv bris uppblandat med kraftiga kastbyar. Letade fram min flytväst, riggade min båt och tillbringade tre timmar alldeles ensam med vinden och vattnet. Lycka är att segla tills båten tar in vatten och komma hem så trött att det är svårt att gå.

Åt middag, bakade kladdkaka och kokade te. Lycka är att kvällsfika med människor man älskar, med långsam konversation om ingenting särskilt, som det blir när man är trött.

Skickade några mess, loggade in på msn. Lycka är att ha möjlighet att kontakta någon man bryr sig om, berätta att man tänker på någon precis när man gör det, och få till svar att någon tänker på en tillbaka.

Lycka är att uppskatta det man har, att inte ta det för givet. Det är alltid lättast när man saknat det, och svårare när det återigen blivit rutin. Men det dröjer nog innan jag behöver börja oroa mig för det =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0