Snygg!

Det blev inte fint väder, men jag tog vara på tiden ganska bra ändå. Gav mig själv en ansiktsbehandling, badade badkar, vaxade benen, noppade ögonbrynen... Allt sån't där som jag tycker mest är nödvändigt ont normalt, men som är ooh så lyxigt när man varit utan varmvatten, rakhyvel, spegel, henna, smink osv i dryga två månader. För övrigt kan jag berätta att jag är helt sjukt snygg. Hennade håret redan i lördags, och ny färg och henna-glans tillsammans med den allmänna hälsokur som en sommar i fuktigt klimat och flodvatten varit för mitt hår ger ett resultat som jag skulle bli avundsjuk på om jag såg på någon annan =). Det är väl inte värt att hoppas på att det ska hålla i sig, men jag njuter den lilla tid det varar =).

Hämtat saker från Ekbacken också, lite kläder, en klänning till kräftskivan, kaffekoppar till köket i Sollefteå. Beklagade mig för far att vi inte har några dricksglas, nu när Hanna flyttat ut, vilket gjorde att min söta far skänkte mig ett halvdussin som vi haft i reserv och aldrig använt, och som är av en annan sort än de vi egenligen brukar köpa. Magnus hade tydligen fått samma present när han flyttade häromveckan, härligt att komma från en stor familj, där det finns lite för mycket av allt, i alla fall när vi barn nu flugit ut hela bunten.

Urs, jag andas vitlök, så mycket att jag till och med känner av det själv, och det är ju inte så vanligt. Far som lagade middag, fantastiskt gott när man åt det, inte fullt lika gott nu. Tur att jag inte ska pussas med nån just ikväll =p.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0