Jul i stugan!

Hemma hos mamma och pappa är julen precis som den alltid har varit, och det är nått tryggt i det, jag gillar det. Alla fyra syskonen hemma, ljud överallt (ni kan ju testa själva att sätta sex mer eller mindre musiker i samma villa tillsammans med sina nya julklappar i form av stylaphones, elpianon, cd-skivor, mm), en fin gran, ljus i alla fönster, och julstämningen på topp. Själv är jag en bortskämd liten tös, som fått alldeles fantastiska julklappar och känner mig som en överklassprinsessa =p. Det enda problemet blir hur jag ska transportera alla fina saker till Sollefteå (via Sthlm och Örebro) =p.

Sitter nu och skriver ut MSB-kommitténs slutrapport inför sammanslagningen, och ni kan ju gissa att det är för nöjes skull. Hoppas dock ändå på något intressant, och det är nog bra att ha något litet incitament att läsa kursliteratur över jul, tentan kommer obehagligt snabbt på när vi kommer tillbaka. Förresten märkte jag när Fredrik var här i slutet av förra veckan hur sjukt, hopplöst insnöade vi är. Middagsdiskussionerna hos cirkus Lundén är inte av en riktig standardkaraktär normalt, men jag tror att de var mer invecklade och politiska och akademiska än någonsin förut just de dagarna när det satt två freds- och konfliktstudenter brevid varandra i kökssoffan och malde. Till slut kände jag ett visst behov av att påpeka att vi var på jullov, och att jag gärna ville diskutera något annat än folkmord, definitioner av demokrati, och konfliktlösningsprocesser i Israel/Palestina, lål.

God fortsättning på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0