Nystart

Klockan är två, ganska exakt, och det är 2009. Jag har inte lovat något inför det nya året, jag håller det ändå aldrig, men jag har några önskningar. Jag önskar att bli bättre på att se alla vinklar av saker innan jag fattar beslut. Jag önskar mig tillit till mig själv och mina känslor och tankar. Och jag önskar mig svar på sinnesrobönen.

Alla de här sakerna är det upp till mig att åstadkomma, jag vet det. Jag får stöd längs hela vägen, men det är upp till mig att gå den. Så det kanske är ett löfte i alla fall, ett löfte att själv göra allt för att mina önskningar ska gå i uppfyllelse.

Den vackraste bön jag känner får därför inleda det nya året.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Ge mig mod att förändra det jag kan
Och förstånd att inse skillnaden


Gonatt på er, och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får ett fantastiskt 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0