Nål och tråd

Jag sitter med benen i kors på mig säng, iförd ett par nya, egensydda linnebyxor. Snygga blev de också, så jag är mäkta stolt över mig själv! Jag är inne i en sömnadsfas, känner jag, och har ägnat morgonen åt att färdigställa lite sånna där små projekt som man borde ha gjort för länge sedan, som att laga jeans och sy färdigt linnebyxor... Igår, eller var det i förrgår, lagade jag en jacka åt Clara, och någon vecka tidigare två par byxor åt Fredrik. Sin houdini vågade han inte anförtro mig, den får Lovisa laga när hon kommer tillbaka från sin semester , haha. Det vore mysigt att sy en sommarklänning... jag vet att det är långt kvar, alltså, men ändå... En grön... En riktigt ärtgrön, en sån färg som min mamma kallar "gräslig" =).

Pratat med Kajsa och skrivit till Orlando, det kanske inte blir mycket tillfälle att bära en ärtgrön sommarklänning i år, det verkar finnas goda chanser att sommaren tillbringas i en liten djungelby i Peru. Tjohoo, är allt jag har att säga om det!

Ebbe och Johannes kom precis på besök, och stannade och fikade och pratade ett par timmar. Det är en sak som jag verkligen gillar med att bo här, att folk bara kommer över, utan förvarning och utan krav och press, sätter sig i köket ett tag, snackar lite skit... Man behöver inte göra nånting varenda gång man ses, utan mestadelen av tiden bara är man, fast på samma plats =).

Speciellt mysigt är livet så här mellan kurser, när det känns som att man har all tid i världen att göra precis vad man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0