Att lära

Simskoleavslutning idag. Ojojoj så sorgligt, två av tjejerna flyttar helt säkert, en annan kanske. En av voluntärerna försvinner till Umeå, och även vi som blir kvar får vänta tre månader eller mer innan vi ses nästa gång.

Vilken fantastisk erfarenhet det här har varit. Så mycket som jag har lärt mig, så mycket glädje jag fått ta del av, sådana fantastiska människor jag fått lära känna... Jag är så oerhört glad och tacksam för det. Jag får höra ibland att jag engagerar mig för mycket, men hur kan man göra för mycket av något som ger en så oerhört mycket? För jag känner inte att jag givit något de här söndagarna, inte "upplåtit min tid och mitt engagemang" eller nått sån't. Jag har bara fått. Fått och fått. Glädje, energi, motivation, lärdomar, vänskap... Det är de sakerna som är värda att leva för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0