想中国

När jag kom hem låg det ett specialerbjudande från Sinoteket på mitt skrivbord, ett helt läsår i Kina för 30 000... Ojojoj vad sugen jag blev, det alldeles sög till i maggropen. Den spontana tanken var "hur ansöker man om studieuppehåll?". Men men, det går fler tåg, just nu är det väl läge att försöka fullfölja den här utbildningen innan man ger sig in på en massa andra galenskaper =p. Förhoppningsvis får jag väl min äventyrslusta tillfredsställd för ett tag framöver i sommar ändå, peppar peppar och allt det där.

Idag har vi börjat GIS-kursen på riktigt, suttit och pillat framför datorer och haft oss. Datorer är nu som bekant inte riktigt min grej, men jag tycker faktiskt att det trots detta gått hyfsat. Det blir väl till att tillbringa mycket tid på skolan närmaste tiden framöver och försöka få lite vana och rutin innnan det är dags att göra de betygsgrundande uppgifterna. Dagens humor är att jag satt och läste instruktionerna till övningarna högt för mig själv utan att märka det, och inte ens ett flertal skratt på min bekostnad fick mig att sluta. Tror att det där styrs av det autonoma nervsystemet =p.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0