Röstblandning

När det kommer till att blanda röster, då vet jag inte om det egentligen spelar så stor roll om det är en profssgrupp eller en fyllekör man ger sig in i, det är ändå något obeskrivligt befriande och varmt i att bara få vara en del...

Min röst är totalpaj idag. Jag ska inte sjunga, det tåls inte av stämband med kronisk laringyt. Dessutom låter jag ungefär som en kråka på begravning. Men det var valborg igår, och valborg och vårsånger hör ihop. Som tur var förekom det tillräckliga mängder alkohol för att även andra människor än jag skulle sjunga, så sjöng gjorde vi... Vårsånger först, sedan allsånger av allehanda slag, folkmusik, Uggla, Taube... Det lät förmodligen fruktansvärt illa, alla som inte sjöng var säkert mäkta trötta på oss, och hade jag inte själv delat en flaska vin med en vän hade jag kanske inte tagit ton. Men ibland går det bara inte att låta bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0