Semester

Superfin helg i Timrå. Det är skönt att komma undan lite, se ansikten som man inte ser varje dag, göra saker man inte gjort på för länge. Tack till alla fina människor som har bjudit på sällskap, mat, sovplats och glädje de senaste tre dagarna.

Tillbaka i Sollefteå har jag möblerat om i mitt rum. På plussidan mera ljus, mera rymd, och mindre klaustrofobi, på minussidan mera insyn och mindre organisation. Men det är ju en del av mitt nya liv. Att det ska bli mindre organiserat, mindre fyrkantigt. Mera spontant och roligt och kaotiskt. Det funkar bra, såhär långt.

Jag har råkat lova att hålla en föreläsning nästa söndag. Om hur det är att vara svensk och invandrare i ett annat land. Om någon kommer på något som jag brukar säga eller som jag berättat om som kan vara intressant att ha med så tipsa, föf just nu känner jag mig rätt blank i huvudet. Och alla gamla dagböcker ligger hemma i Grisslehamn.

Bara några veckor kvar till jul nu. Ta hand om er, allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0