Bloggpaus

Läser kurslitteratur. Det var länge sedan jag kände att jag ägnade tid åt något så hopplöst irrelevant. Brittisk samhällsplaneringshistoria, till exempel. Jag avlider. Det måste finnas bättre sätt att tillbringa en söndagseftermiddag. Jaja, jag har i alla fall fått ganska mycket gjort, läst sammanlagt fyra kapitel idag, klarat av en bok helt också hållet. Nu är det bloggpaus, som möjligen kommer att förlängas och bli en sovpaus, jag har lite ont i huvudet och är trött. Om jag sover en stund orkar jag forhoppningsvis plugga några timmar till ikväll.

Jag längtar till fredag. Fredag klockan ett är det här momentet förhoppningsvis slut för alltid. Nästa momentär i och för sig samma kurs med samma lärare, men på ett sätt eller ett annat ska jag styra upp mitt liv då och bli effektivare och gladare och hinna ha fritid. Det bestämmer jag härmed.

Men just nu tänker jag bara fram till fredag. Fredag när man inte har någonting i hela världen man behöver göra. Lördag, söndag likadant. Måndag ut i fält, det funkar det med, även om det känns som om jag är väl trött för det just nu. Får jag bara vila ut på helgen innan så ska det nog gå bra.

Ta hand om er allihop, och kom ihåg att världen är en vacker plats, även när saker går lite motvalls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0