Inspirationslöst

Sitter på skolan en söndagsförmiddag och GIS:ar. Welcome to the life of a University student. Inspirationen fattas mig, jag som hade sån't fantastiskt flow förra veckan, och det stör. Jag skulle egentligen bara vilja kura ihop mig i en soffa, gärna med sällskap, och titta på en lång, mysig film. Det är lite ovanligt för mig att känna så när solen nästan bländar utanför fönstret, men men, alla har vi våra dagar.

Kom hem från Umeå och Pax Nordica igår. Det har varit trevligt att vara i "storstan" som Lovisa med viss ironi kallar det, se lite andra människor, och kanske framförallt träffa vänner från förra året. I fredags åt jag middag och pratade strunt med Cirstina i massor av timmar, och igår morse hängde jag med världens bästa Anders ungefär lika länge. Manna för själen.

Vad gäller själva Pax är intrycken blandade. Mycket intressanta saker, roligt att mycket tonvikt lades på den ekologiska säkerheten och miljö som källa till konflikt, men också som en förhandlingsstart när allt annat gått i baklås. Roligt också att känna att det man pluggar faktiskt existerar i den riktiga världen, oh inte bara inom universitetets fyra väggar. Det antar man väl normalt också, men att träffa människor som arbetar heltid med de saker vi studerar är ändå en källa till inspiration.

Ett annat bestående intryck av Pax Nordica 2009 är att jag absolut aldrig någonsin vill bli prinsessa. Tur att risken för det inte är så stor.

Nu ska jag ta tag i GIS, det verkar som om det brinner i Långviksmon...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är en prinsessa. en bortskämd sådan.

2009-09-22 @ 08:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0