Översiktsplan

Vision: Lycka och välmående, allmän känsla av tillfredsställelse i det vardagliga livet.

Mål: Att klara kursen Samhällsplanering under osäkra villkor (7,5 hp) och samtidigt ha ett socialt liv, sova ordentligt och hinna göra saker jag tycker om, för min egen skull.

Strategier: Eh... här erfodras hjälp av läsare och annat löst folk.

Nu gnäller jag igen. Om jag skulle sluta med det, kanske? Jag har varit uppe sedan halv åtta och läst Norrtälje kommuns översiktsplan. Det är iofs ganska intressant läsning, om itne annat är det fascinerande hur extremt detaljerat allting är, det verkar finns en plan för ALLT, och det är lite roligt att titta på varför beslut om nyexploatering osv fattas som de gör (tjitt, jag undrar om det ä ren överlevnadsmekanism att tycka att det är intressant, när jag skriver det låter det verkligen så sjuuuuukt tråkigt!), men egentligen, när allt ställs på sin spets, är det ju mycket roligare att spela klarinett. Eller sova. Eller träna. Eller hänga med människor man tycker om.

Jag är i alla fall nöjd med att jag fått in en och en halv timmes eller så plugg innan skolan ens börjat idag. Vi har fyra timmars föreläsningar, och ska man då klara åtta timmars studier per dag, som det är tänkt att vi ska, jaa, då gäller det att planera. Åtta timmars studier, 1 timmes transport till och från skolan, en timmes lunch i skolan, en och en halv timmes matlagnin och ätande hemma (sammanlagt middag och frukost), en halvtimmes småplock med disk, städning och annat sån't man måste göra... Det är ändå bara tolv timmar på en dag, och borde innebara att jag har tre eller fyra fritidstimmar per dag, beroende på hur mycket jag känner att jag behöver sova. Vart sjutton tar de timmarna vägen? Det ska jag undersöka de närmsta dygnen, återkommer med svar i sinom tid.

Nu tillbaka till ÖP.


Kommentarer
Postat av: Ida

Stella du snälla=D!



Den strategi du behöver ha är att vara just den DU är - då fixar sig allt=)

Du är ju (anser jag och säker många andra) unik i ditt slag genom att vara allt ifrån vis och välorganiserad till vild och vacker toppat med intelligent och insiktsfull - på samma gång!



Fortsätt så och du kommer att fortsätta med att göra starkt intryck på många och utföra stordåd av sällan skådat slag=D!



Dina dikter och skrivövningar är på väg... Säg till om jag skall snabba mig!



Trallalala och varm hösthälsning~¤~Ida

2009-09-23 @ 21:17:10
Postat av: Stella

Ida, vad roligt att du har hittat hit! Och tack för alla fina ord, de behövdes verkligen och gjorde gott just nu =). Det är ingen brådska alls med poesipapprena, ta det när du hinner. Jag hade ju tänkt att jag skulle bjuda dig på fika också, det hade varit trevligt att ses lite, men just nu känner jag knappt att jag hinner äta de obligatoriska tre målen mat om dagen. Jag lovar dock hembakt fikabröd med tillhörande te eller saft eller så när den här kursen är över!



Kram så länge, ta hand om dig!!

2009-09-23 @ 22:05:37
URL: http://jiaqi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0