Blogglösen

Alltså, jag gissar aldrig rätt på första försöket när jag ska försöka komma ihåg lösenordet till bloggen. Det är lite komiskt, speciellt som jag varit inne varje dag i det senaste.

Fantastiska saker med att ha ett eget hem (från i förrgår):
Man kan baka och laga mat och stöka i köket en hel dag utan att störa en människa.
Man hittar alltid vad man letar efter, för det är alltid man själv som flyttat på det.
Man kan bjuda vänner på fika när och hur man vill.
Man kan sitta vid köksbordet till midnatt och låtsas att man kan teckna och prata med en vän och veta att ingen försöker sova i rummer brevid.
Man kan låsa sin dörr och stänga av sin telefon och var helt onåbar för världen.
Man kan vänta med disken, eller städa hela lägenheten från golv till tak, utan att någon blir irriterad eller någon annan sabbar ens ordning.
Man får låsa upp sin dörr på eftermiddagen och känna lugnet i kroppen som betyder att man är hemma.

Det finns fler saker. I grunden handlar det om att kunna välja vem man släpper in när och hur. Jag är nog en bubbelmänniska, även om jag älskar att ha folk omkring mig. Jag vill kunna bestämma själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0