Teoretiskt värre

Sitter och låtsas plugga. Det har varit svårt med både koncentrationen och motivationen de senaste veckorna, tror att jag behöver förändra något (mor säger att om något inte fungerar, ändra på det, vilken aspekt som helst, och se om det funkar bättre). Jag fnular på om det är arbetsmiljön jag behöver förändra, skolan känns inte längre som kunskapens källa utan snarare som stressens högborg. Sitta hemma med en kopp varmt te och en veteskorpa eller två känns mysigare, kanske kan jag också lyckas få det att bli effektivt? Dagliga rutiner är en annan sak man kan förändra, tänk om jag skulle börja träna på morgnarna, plugga för- och eftermiddag och spela klarinett på kvällarna istället för att plugga hela dan och sedan trycka in fritidsaktiviteterna där de får plats? Låter ju onekligen roligare, och roligt är ju ofta effektivt.

Att hitta nya former av avslappning och vila är ju också värdefullt. Dra igång yogan igen, den går som alltid i vågor, eller hitta på någon ny kreativ sysselsättning? Jag köpte faktisk pennor i olika hårdheter och ett ritblock häromdagen, jag som alltid sagt att jag itne har någon som helst konstnärlig ådra. Jag kände mig bara sugen på att sätta mig ner och verkligen fundera på ljus, perspektiv, skuggor och former. Vi får väl se om det blir något av. Jag vet att det bara är April, att halva terminen är kvar och att jag dessutom fick åka på semester förra helgen och inte borde klaga, men mitt medvetande och min kropp är helt enkelt inte på samma plats just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0