Surdeg som pluggflykt

Metodrapporten ska vara inne på tisdag. Jag kan inte påstå att jag har kommit särskilt långt, även om jag har ett hum om vad jag ska skriva, och jag borde nog få panik snart och börja råplugga. Men jag och F sitter hemma idag, och då finns det ju så mycket annat att göra.

Först måste man städa lite i köket, för jag kan inte koncentrera mig om jag sitter mitt i ett bombnedslag. Sedan är det ju dumt att vara hemma en hel dag (något som händer mig ytterst sällan) utan att uttnyttja den till att baka bröd eller tvätta eller något annat som kräver en längre stunds närvaro. Så jag bakar, ett bröd med mycket hög potential som jag hittat på själv. När sedan A skriver ett humoristiskt blogginlägg om ett surdegsbröd som är hårt nog att begå mord med, och C undrar om jag möjligen är intresserad av att få vildjäst på aprikoser, då är det kört. Jag kollar recept, letar böcker och smider planer.

Rapporten är glömd.

Men brödet blir nog gott =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0